Att hjälpa någon är det vackraste som finns...

Livet är så skört. Man lever i en liten skyddad verkstad och tror att det händer bara andra , inte mig. Det är många som jag känner med idag som har det tufft. Tänker på min pyttelilla gamla mormor som ligger på sjukhus, på morfar som bara längtar tills hon kommer hem, på fam. K som kämpar & kämpar och på en liten flicka med familj här i Sölvesborg som idag har fått mig att bestämma att halva min tilltänkta julklappsbudgett i år gått till flickans insamling.


Jag uppmanar här alla att tänka efter, stanna upp i vardagen och inse hur skört livet är. Jag uppmanar åxå att man tänker till lite extra och faktiskt skänker en liten summa till välgörenhet. Det spenderas sjuka summor på onödiga julklappar som inte ens kommer att användas!!! Att göra sin del för att visa att man vill andra väl kommer att ge dig själv lika mycket som det du väljer att skänka till! Att ge någon är vackert! Precis lika vackert som en julklapp... det är faktiskt vackrare! Om du tänkte köpa en julklapp till någon för 300, köp en för 150 eller 250 och skänk resten. Vissa eller jag menar
MÅNGA har svårt för att förstå någon annans verklighet. Om man inte kan visa medmänsklighet genom att vara äkta och utföra en handling som gynnar någon annan så...

Kommentarer
Postat av: Gizze

Så sant Malin!

När jag skickade pengar till Africa tyckte alla att "men du har ju knappt själv" ..men blir det pengar över så köper man alltid nåt som egentligen inte behövs...

Jag ska skicka till Cancerfonden nu när lönen kommer..tror även det blir en slant till Africa igen...

Men snopen blir man när man hör resonemanget hos många...alltför snåla som inte unnar andra nåt :(



Hade gärna suttit med dig på Ritz och tjatat och fikat...:-D

Ha en fin dag..Kram

2011-11-23 @ 12:11:49
URL: http://gizzez.blogg.se/
Postat av: Mamma

Det är så tänkvärda ord du skriver. Kram

2011-11-24 @ 19:17:44
Postat av: Camilla

<3<3

Jag har oxå skänkt en del av julpengarna , mina öronmärktes till hjärtebarnsfonden !

Alla kan precis som du säger göra något !

Kram på dig fina Malin

2011-11-25 @ 08:39:19
URL: http://cacemillas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0