Pedikyrat och manikyrat oss

Alva jag och Mikaela har fixat oss jättefina!! Blommor å allt. Nu är vi redo för hemfärd:)

Sista dagen i solen

Strålande sol som vanligt! Nu ska jag hämta Alva på superkids

Frukost 08.00

Jag har käkat gröt den senaste veckan till frukost. Jag som aldrig äter frukost, men guuud va gott det är. Längtar efter gröten när jag vaknar :))

Som ni märkt...

Så har jag stängt av kommentarerna helt sen jag åkte hit. Fått en hel del mail:D
Sätter på det igen när jag kommer hem❤❤❤❤❤

HALLELULJA moment ;)

Gud va det va kul att rida på elefanter!! Guppigt som bara den men jättekul! Våra elefanttränare skrattade gott åt os, vi skrattade som galningar. Riktigt kul! Resan dit var mindre kul, åksjuk!!! Men i samma minibuss fanns en tjej som mådde mer illa, slängde sig ur bussen å bläken. Under de 5 minuterna gick det över på mig. Puh!!
Tidig kväll idag. I morgon är det sista heldagen. Flyget går 13.05 på Söndag. Så vi lämnar hotellet 10. Längtar hem nu! Godnattkramar speciellt till Keiren och Freja

Grattis Noa

Vi låtsas att det var igår idag :D

Alva säger godmorgon ❤❤❤

❤❤❤

Hej hej. 23.10 pip!

Oj vad vi har hunnit med massa idag, solat, badat, shoppat i Patong, käkat buffé i 40 graders värme, dansat minidisco och bokat elefanttur i morgon!!! I morgon ska vi rida på elefanter, Shit va udda och kul!!
En bra dag. Vi börjar alla bli trötta av att inte göra något :D
Alva njuter bara, hon äter bacon till frukost och glass till lunch, idag fick hon ett kort sv. Markoolio:) jättegulligt! 3 veckor kvar till hans nya video läggs ut!!! Herrejösses!!
Nu blir det natten. Godnatt alla älskade

Torsdag 06.00

Önskar er alla en Bra dag. Igår pratade jag med Freja. Hon önskar sig massor med Hello Kitty saker. Vi är i rätt land för det kan jag meddela! Men innan shopping blir det strand och pool- läge :)

Vi hjärta sommarplåga

Vi har hamnat mitt i markoolios inspelning. VI SKA VA MED!!! Alva är eld och lågor :)) coolt, jättekul!! Vi kommer finnas överallt där hans musikvideo spelas upp :P

Onsdag 11.28

Det blir varmare och varmare hela tiden, Mars är den absolut torraste månaden. Vi svettas ut allt vi äter och dricker :)) sitter och funderar på vart man ska åka nästa gång. Keiren skulle älska det här hotellet eftersom allt är så rent och poolen gigantisk! Nu ska jag smörja mig, älskar dig Keiren och älskar dig Freja!! Längtar efter er massor!!

https://cdn3.cdnme.se/cdn/8-2/527749/images/2012/pic_195859047.jpg">https://cdn2.cdnme.se/cdn/8-2/527749/images/2012/pic_195859047.jpg">https://cdn3.cdnme.se/cdn/8-2/527749/images/2012/pic_195859047.jpg%3C/a%3E">https://cdn1.cdnme.se/cdn/8-2/527749/images/2012/pic_195859047.jpg" class="image">

https://cdn2.cdnme.se/cdn/8-2/527749/images/2012/pic_195859064.jpg">https://cdn1.cdnme.se/cdn/8-2/527749/images/2012/pic_195859064.jpg" class="image">

Freedom Beach is the...

Vilken helt sjukt vacker plats!!! Turkost hav och fiskar i all världens färger som man kunde mata. Så fort man slängde i liten banan eller bröd i vattnet där man stod så kom det hur mycket fisk som helst. Jag gillade det INTE, men det va skithäftigt att se fiskarna. Dom åt ju på oss med = panik i brallan
Nu blir det sova. I morgon pool som vanligt. Alva ska på superkids, halv 5 åker vi in till Patong för att fylla på våra solkräm och after sun-förråd.
Just det, markolioo spelar in något här, musikvideo typ. Årets sommarplåga förmodligen. Vi smygkollade förut och Alva stod på händer med han i poolen :D

Godnatt alla. Älskar dig Keiren och snutteFreja!!

09.06

Nu åker vi till Freedom Beach och snorklar med alla vackra fiskar:)) Alva är vaken eller ja, hon står upp i alla fall

Färsk hummer:))

Vi har beställt hummer på en restaurang tills i morgon. Man beställer/bokar dagen innan så åker en liten farbror ut och fiskar på natten. 4 st beställde vi. Mummsfillibabba!!
Godnatt alla nu ska vi sova

34 grader

Hur många grader är det då i solen när det är 97% luftfuktighet och klarblå himmel... Det bokstavligen rinner av oss idag, glasögonen sitter inte ens kvar på snoken. Idag är det sjukt varmt men mysigt

Hm...

Jag lyder order...

Titta:))

Alva är vaken tidigt idag. Så tidigt att hon hinner äta frukost! Bacon å melon. När hon fick ett orkidéhalsband blev hon tom glad! Och allt detta innan 11:D

18.15

Vi njuter av värmen och av livet här i Thailand. Varför tänker man ens på att åka någon annanstans när man kan få detta! Kan vi inte alla flytta hit, i allafall en halvåret. Allt är ju sååååå braaaa!!
Idag ska vi äta på Little Tiger igen. Puss å kram å skål

Guuuuuuud så sööööööta, titta Freja!!!

Jag va tvungen att köpa dom här igår. Dom är så små och söta, jösses. Frejas sommarbruna små pyttefötter i dessa. åååååå!!! Man kan ju få lite ont mellan tårna men jag vet att hon kommer bli överlycklig för hon provar alltid Alvas.

Frukost

Nästan vaken. Önskar er en underbar lördag.

Vi älskar ...

Många :)) saknar Freja och Keiren massor. Tittade på gamla filmer idag och har skrattat jättemycket!

Fredag , torsdag? Hm

Idag ska vi in tidigt till patong och shoppa lite. Vi åker tidigt innan de värsta hmhm kommer fram. Häromkvällen så åt vi på Hard Rock café, vart sugna på burgare. Tidig kväll, familjerest. utanför körde man en äcklig skönhets, stripp-show!! Vi höll på att sätta burgaren i halsen. Vi satt som tur är inne i ett bås så vi kunde äta upp i lugn och ro. Alva ska inte behöva se skiten!! Lisen, du ser hur arg jag är nu eller hur!!
Vårt hotell är verkligen en frizon. En oas utanför allt. Området är enormt, inga äckliga bläblä bara underbart. Hotellet är ett av de 20 bästa i hela Thailand och det förstår jag. Servicen, renligheten är outstanding. Vi har absolut inget att klaga på!

Pussen å kramen

Sölvesborgsfolk

Låg och gottade mig vid poolen förut och tänkte att shit , den där killen ser ut som Fredrik, Casper Larssons pappa! ( keiren kompis) öööö vänta nu; det ÄR Fredrik!! Jättekul! Liten värld vi har!!

Förresten , idag har jag ätit världens äckligaste italienska rätt! Fanns ingen thaimat, blev något så äckligt! men vinet. Va gott, tralalaaaa så gott det var!!

Alva hälsar alla vackra

17.46

Underbar dag. Hett så IN I!! Utslagna men glada. Idag ska vi äta middag på en italiensk restaurang vid poolen. Jag har kollat så dom har nåt som jag vill ha; thai å hett så det ryker ur öronen. Nu ska jag in i tvätten.
Puss och kram

https://cdn3.cdnme.se/cdn/8-2/527749/images/2012/pic_195013203.jpg" class="image">

10.27

GODMORGON. Sovit gott, käkat frukost, insmörjd, parasoll, simmat, Alva Incheckad på superkids. Vi funderar på att åka båt till en ö, Hm.....

Charter al in

Ibland så ser man väldigt charter ut :D

Massa kärlek

Idag har vi softat vid poolen, käkat underbar buffé på stranden med underhållning. Alva tyckte bandet spelade jättebra satt på första parkett ( ha ha sötAlva )Mycket trevligt hade vi. Vi åt; ALLT! Alva åt jättemycket hon åxå och glass med 1,5 liter ckockladsås! Alla nöjda och glada. Freja och Keiren får givetvis massa kärlek Men idag tror jag minsann att Annika, Lisen, Mia och mammsen å pappsen åxå får.

15.13

Mellan de två poolområdena får man simma igenom en jätteport, jättevackert och perfekt om man vill komma bort från solen lite. Det blir bara varmare och varmare för varje dag som går. Jag har smörjt mig med faktor 50 hela dagen idag och idag har jag bränt mig. Nu är det skuggan som gäller. Ikväll blir det bröllop här. Dom pyntar strandområdet. Finner inga ord!!!! Syns dåligt på bilden nu + att det är lågvatten. Ska visa sen:)

Den här läser jag

Jättebra, jättehemsk! Jag älskar verkliga händelser. Man lever sig in historien på ett helt annat sätt.
By the way..Mikaela är och klipper sig nu. :)

08.05

Frukost in heaven

12.28

Luftfuktighet: 100%
Hetta :+34
Vatten : mängder
Solskydd : hatt, glasögon, massa kräm
Kroppsstatus: rödbrun ständigt kletig
Alva: nöjd och glad
Mat: äter stark så jag nästan svimmar av glädje.
Björn: nöjd, hans jätteallergi mot nötter sätter spår i oss alla, vi är hysteriska på restaurangerna men det funkar:) , röda fötter
Herr Hjälmgren : insmord,rödbrun men nöjd. Lite stel
Mikaela: röda fötter och orkidé i hår

Over & out

Godnatt från mig

Nu blir det zooova

Alvapalvisen

Här bor vi

Sängen är STENHÅRD!! :))) Min rygg älskar den!!

Heeeeej!!!❤

Hej alla!!

Detta är det vackraste jag sett!!! Rummet, hotellet, poolerna, havet allt är helt fantastiskt. Hela resan gick jättebra, motorväg hela vägen. Vi hade även bra medvind så det tog bara 10,5 timme :D Puss och kram till Freja och Keiren. Älskar er massor! Ska försöka skicka in bilder m.m har lite varsin med nätet bara. Kram å hej

Nu drar vi

Sandalerna är på, jackan undanstoppad. Alva är långt upp över molnen redan. Älskar er alla vackra snälla människor. Superpuss till Freja och Keiren. Älskar er massor!

Pluggar , pigg som en mört

img_1970 (MMS)

Uppe med tuppen

Vaknade snortidigt!!! Men det är väl bara bra för då kommer jag sova på planet inatt. Vi lyfter 19.30 och landar 12 timmar senare i Phuket. Ska nog väcka Alva snart. Nää nu går jag upp, trodde jag skulle få kaffe på sängen men icke sa Micke, det ska snarkas å tråkas.... Upp med dig farbrorn, tanten vill ha kaffe!!!

Framme :)

img_1192 (MMS)

Godmorgon Sverige

img_4423 (MMS)

Gå å lägg dig..

Hur många gånger kan man på en dag gå in i samma bord och göra sig lika illa varje gång?? Men se så kära vänner, i min värld så får man vänja sig. Jag är mig lik.

Pysselstuga

img_5442 (MMS)

Grattis älskade mamma!!!

Om exakt 10 min är det den 15 Mars!! Din födelsedag! Du är överlägen allt och alla. Älskar dig massor

Oj vilken dag...

Fick ett tvätt & städryck idag. Nog för att jag egentligen alltid har städryck men idag tömde jag ALLA sängar, tvättade kuddar, täcken, slängde allt som jag tyckte va tid att slänga. Nu måste jag köpa nytt annars har vi inget att sova i när vi kommer hem igen. :D
Jag älskar att slänga , vilken befrielse :) 8 nya kuddar måste inhandlad och 3 täcken hm.... Vad tänkte jag med...
Är skor kuddar och täcken? Inte.. Näääähäää synd..

Keiren, check!! Mamma mallawalla Älskar di...

img_0274 (MMS)

Keiren, check!! Mamma mallawalla Älskar diiiiiiiiig!!!

Hej i stugan :)

img_0890 (MMS)

Heja Lina!! Ha ha ha stå på dig du håriga ...

img_9340 (MMS)

Heja Lina!! Ha ha ha stå på dig du håriga qvinna :D

Börjar få resfeber...

å jösses vad mycket jag ska hinna med innan....

Alla nya bikinis sitter som smäcket!! Alva har provpackat sin väska.
Hon gör ett mycket bra jobb för man måste lära sig att packa på riktigt. Alla ni som alltid packar för mycket..ojojoj ni kan ingenting & har mycket att lära. :D Så lite som möjligt! Vi ska på semester inte modevisning!! Ingen jobbig sminkväska, huden ska vila.  Några klänningar, strandtop, badkläder, tandborste, solhatt, solkräm, mascara.... ett par sandaler. Inge mer! Behöver vi något köps det på plats. :))

NU, familjen annolunda!!

På min Lunchrast idag åkte vi och tvättade...

img_5302 (MMS)

På min Lunchrast idag åkte vi och tvättade bilen. Att sitta i en biltvätt tyckte Freja va sådär kul. Men bilen blev ren och fin.

Vi pluggar och myser

img_1527 (MMS)

Kväll i stugan

Cupen i Kristianstad gick vi inte vidare på. Killarna spelade bra och Keiren va grym! Sista matchen vann vi med 6-0. Men tyvärr.
Nu har vi käkat middag & kollar nu på ponnyakuten. Sen blir det plugga miljö och massa skönhetssömn... Gääääsp!

Cup :) godmorgon Sverige!

img_7461 (MMS)

DÅ KÖR VI

Heja Loooooooooreeeeeeen!!

KOM å köp!!

Igår när Farmor Britt klippte Keiren fick jag se att hon tagit in Marrocian oil & jag som har varit utan i över 2 vecka blev överlycklig!! Finns inget som är så bra för håret. Jag köpte givetvis. Olja och styling. Många tycker att det är dyrt men tro mig, värt varenda öre!!

Britt finns på Hårkonstnärerna i Kristianstad :)

Handlar på Citygross

img_4571 (MMS)

Vi är hos farmor :))

img_1582 (MMS)

Ha ha jättekul:))

img_8553 (MMS)

Vår, blommor å päls

img_8006 (MMS)

Söta underbara Alva säger godnatt!

img_2389 (MMS)

Frukostlyx

Jag pluggar med Freja idag. Mysigt och jättesvårt haha

❤❤❤

❤❤❤❤❤

❤❤❤❤❤❤❤ Grey's är äntligen...

❤❤❤❤❤❤❤ Grey's är äntligen tillbaka!! 2 avsnitt, himmelriket

Lissebo

Pluggar med Vilja och Kossan. Jag läser högt ur min bok om Klimatförändringar om den förstärkta växthuseffekten. Vi alla 3 njuter av informationen. Snart drar jag vidare; Hämta barn. Vi ska även låna med Alvas bästis Astrid idag.

Godmorgon! RITZ , kaffe och plugga.

img_4164 (MMS)

IDAG ÄR JAG SJUKT GLAD

img_8699 (MMS)

ALLTSÅ ÄRLIGT!!!! Vad gör du MED HÅRET QVI...

img_3059 (MMS)

ALLTSÅ ÄRLIGT!!!! Vad gör du MED HÅRET QVINNA!!

Keiren städar, hm....

img_2851 (MMS)

Baklyx :))

img_2351 (MMS)

Idag har Freja och min mor namnsdag:) Grat...

img_5315 (MMS)

Idag har Freja och min mor namnsdag:) Grattis grattis på Tora-dagen

Nu ska vi inte vara ute mer idag. Nu fryse...

img_1521 (MMS)

Nu ska vi inte vara ute mer idag. Nu fryser vi. In i värmen och dricka jordgubbssaft, hemmagjord som vi fått av Annika granne. Och Shit den är så god!! Den smakar söta sommarjordgubbar!! Önos släng dig i väggen!!

Vi laddar för en jobbig Vasaloppsstart!! G...

img_3354 (MMS)

Vi laddar för en jobbig Vasaloppsstart!! Godmorgon :)

Underbar kväll med alla barnen.

img_5326 (MMS)

Alva och Vilja tränar, Alva är en hård trä...

img_0277 (MMS)

Alva och Vilja tränar, Alva är en hård tränare

Soffläge, kaffe å gårdagens tidning ..

img_8453 (MMS)

Godnatt alla! Trött.se

img_4011 (MMS)

Hej sa kocken!

img_4430 (MMS)

Of To work, UNDERBART VÄDER!

img_9027 (MMS)

Miljökunskap & Melinda

Piece of art

Avreagerar mig, AVREAGERAR JÄTTEMYCKET

Jösses hurra va kuuuuul! Jag ska dit! Jag ...

img_1917 (MMS)

Jösses hurra va kuuuuul! Jag ska dit! Jag ÄLSKAR vårt kungahus.

Hej:)

Ligger i soffan och läser studieguiden inför mitt nästa ämne som är Miljökunskap. Ser bra ut. Ser även bra ut att min skolhörna är tom på student idag. Jag hade ingen röv innan och än mindre nu när jag suttit bort den. Finns det uppblåsbara skinkor på burk? Idag är det dansträning för Alva, möte med SGIF, Keirens fotboll. Innan det ska jag träffa Lisen på en köpp.