Många bilder & många minnen



Många floder i Burma

Framme i Bangkok, Orkidér överallt

I Sverige ligger det en bibel på varje hotelrum, på Chaweng Beach, Thailand... en glad grodvåg hahahahaha


Kvällpromenad på stranden, kolla himlen. Dagen före stormen! Ljuset var jättekonstigt den här kvällen.


Stormen kom på riktigt natten mellan söndag & måndag. Måndagens natt var allra värst! Ingen ström, vi visste inte hur högt vattnet skulle stiga på gatan, visste inte hur höga vågorna skulle bli, hur högt dom skulle slå och hur mycket skada de skulle göra. Och allt detta i mörker. Klockan 18.30 är det becksvart!! Ena halvan av resan var fruktansvärd och inget jag vill gå igenom igen andra halvan var helt underbar. Thailand är helt fantastiskt & folket enastående.

Dagen efter såg det ut så här. En STOOOR jeep borta...



En stackars man som kämpar för att rädda sina saker :(
Här är vattendjupet säkert 180 cm för han som syns på bilden står på en hög trottoar.


Här kämpar dom mot strömmen med att få in vatten & mat till oss


efter 3 dagars oväder! :((( här blåser det så jag knappt kan stå, vågorna är enorma!

Det här hotellet låg 30 meter från vårt, helt söndertrasat av vågorna och vinden





Efter regn kommer solsken!!!!



Walla a la skolpoolsal




Så här ser man ut med 10 brezeer i knoppen hahaha firar att stormen är över & att vattnet sjunker!!!



Jag kan åxå meddela att min flygrädsla är puts väck!!! Flyga är ju underbart, speciellt när man suttit strandad på en ö ;D Planet från Bangkok till Koh Samui var ett sånt här fint propellerplan, hm... undrar just i detta nu varför det står Phuket på planet vi åkte med. Vad hände med vårt plan, vi fick nämligen vänta i 2,5 timme....


Jag såg 1 stycke orm. Hört en gång av någon....

- men Malin det finns inga ormar på Koh Samui!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det är ju en ö.
Hur dum är man om man tror på det, jättedum ;D 

Har åxå badat i hav, blev inte uppäten av en haj.  Jösses vad mycket jag tagit mig igenom.  Skit nu är jag inte rädd för någonting längre.  JAG LOVAR!!! öööö

nu är det kvällen, godnatt alla






Kommentarer
Postat av: Gizze

Vilken upplevelse...både skräck och förtjusning...

Vilka bilder du tagit...glad att ni kommit hem jag ;-)

Du tar dig genom det mesta! Det gör man med kärleken vid sin sida!



Sov gott nu! Kram

2011-04-10 @ 20:37:51
URL: http://gizzez.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Åhhhh vad läskigt med all vatten! Men vilken härlig bild på dig med blå klänning i det lugnare vattnet ;)

2011-04-10 @ 21:10:46
URL: http://Lovebyme.wordpress.com
Postat av: mike

flygrädsla borta..check.. sol finns...check ormarna borta nästa år..check.. Hajarna på middagsbordet..check... Bara att boka igen min kära.

2011-04-10 @ 21:31:58
Postat av: Kamilla

Ni hade allt tur i oturen i alla fall. "Rätt" hotell. Men nåt sånt här händer ju inte igen. Nästa gång blir det underbart från början till slut:)

2011-04-10 @ 23:28:19
Postat av: Lizzi

Både härliga o otäcka bilder:o) Skönt att ha er hemma! Nu väntar vi på andra hälften o massa påskfika:)))) Kraaam

2011-04-11 @ 12:41:28
URL: http://lizzibitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0