Säffle, Botilsäter & tårar

Iadg strax innan jag stängde restauranegn kom det ner en kvinna i 60-årsåldern. Hon handlade mat & sen berättade hon att hon fullkomligt ÄLSKADE Sölvesborg, folket, staden & maten ;D Jag med sa jag & berättade att jag bott här i flera år nu + att jag kom från Säffle.

- Säffle men herreguuuuuuud!!! ÅÅÅÅÅÅÅÅ jag tillbringade alla mina somrar i Bolilsäter när jag var barn. Och jösses vilka underbara minnen jag har.

Hon berättade med en sådan glädje och till slut satt hon tårögd ( ja med) Där satt en främmande kvinna framför mig & lilla jag på en krog i Sölvesborg. Där satt vi & pratade om naturen, husen & skolan i Botilsäter. Om Säffle och vilka affärer som var kvar.

Världen är liten....

http://www.skordefestvnas.se/dokument/bibliotek/Image/karta_program_2006_stor.jpg

Kommentarer
Postat av: mamma

Sådane möten är underbara tycker jag. En främmande människa och sen plötsligt har man massa gemensamt. Fantastiska möten. Kul Malin.Kram

2010-07-02 @ 07:46:56
Postat av: Anonym

Roligt, kanske hon känner min mamma då:-)

Mamma växte ju upp i Botilsäter och är 58 :-)

Kram på dig

2010-07-02 @ 21:25:55
Postat av: sandra

vad vackert!

2010-07-02 @ 22:02:15
URL: http://veilofsin.blogg.se/
Postat av: Kamilla

Roligt:)

2010-07-03 @ 08:11:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0