Mr Sjögren hjärta jansons frestelse

Jag har Sjögren syndrom!! Och det innebär en massa skit!! Detta skitet har gjort att farbror dr. tycker att jag ska lägga om min kost :(
Är lakto-ovo vegetarian & har varit det länge nu. Tyvärr så är mina "värden" total katastrof med tanke på mitt sjögren syndrom så min käre dr vill att jag tar mig en funderare på om jag inte skulle kunna tänka mig att lägga till fisk i min kost. HM.... Efter mycket tänk så okej, farbror dr. Jag SKA (kanske) äta Jansons Frestelse på Julafton. Men då MÅSTE de va på mitt sätt! Har man en gång slutat äta animaliskt så känns det helt vansinnigt att putta ner det i lilla magen igen . Men JAAAAA jag vill må bra & nu gör jag inte det säger herr Dr...

Sjögren;
De fyra vanligaste symtomen är:

extrem Trötthet
Torra ögon
Torr mun, näsa och svalg. Ingen aptit, svårt att svälja & äta mat.
Handleds- och fingerledssmärtor


Godnatt alla. Är jättetrött & sumobrottaren som sitter på min högra axel ska sovas bort nu.

Kommentarer
Postat av: grannen

Hej vännen! Du måste lyssna på käre Dr, kanske några av syntomen avtar lite...kramen

2009-12-18 @ 07:03:54
Postat av: Gizze

-Låter jobbigt ;( aldrig kul med krångel och att inte få må bra- men gör du som farbror Dr säger, så kanske du orkar njuta mer av livet, och får vara piggare;D



kramiz från ett säffle med minus 11 grader Brrrrr

2009-12-18 @ 07:49:28
URL: http://gizzez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0