Hemmresan

Min käre styvfar, barnens morfar kom på den briljanta iden att jag skulle trotsa min brofobi (trollhättan)  med att köra 45:an ner till Göteborg. Åker annars motorvägen. Sträckan från Säffle till Göteborg brukar väl ta MAX TRE TIMMAR!. Jag fick köra den biten igår på 4,5 timme!!!!!!!!!!  Det var ju traktorer och vägarbete hela vägen nästan. Kunde inte köra om utan fick ligga och trycka i 30-40 km/h i evigheter.  Tur att man har gudomliga barn som inte bråkar i bilen.  Väl framme i Göteborg så fick vi ändå ligga i snigelfart för några hade krockat.  Inget allvarligt var det men det blev jättelånga köer. Efter det så vart det lite poliskontroller å annat kul men Walla är så duktig när hon kör så ingen böter blev det. puh! Efter 9 (NIO!!) timmar var vi äntligen hemma. Lite lätt trött i rygg och ögon var jag. Och jag lovar att jag aldrig ska lyssna på Han med stort P igen. ;)

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaarg!!


Gudomliga barn ;) Keiren ville inte va med.




Vi har verkligen haft en kanonbra semestertripp uppe i Hemtrakterna. Kalasat hela tiden. Helt underbart. Lite lessen i ögat när vi åkte hem men det gick över när Ola ringde. Alltid jobbigt att säga hejdå.  Det dröjer inte så länge tills vi ses igen. 

Älskar er alla SÅ MYCKET.

Kommentarer
Postat av: mitha

Jobbig resa hörru men tur du har snälla goa barn!!!!!!!!!



Ja usch att säga hejdå är asjobbigt ju!!! Tur du har bloggen så dina nära och kära kan följa er här!



KRAMAR

2008-09-16 @ 13:49:07
URL: http://www.himmelohelvete.se
Postat av: Kamilla

Men guud vilken knasig väg. Det är ju klart att man tar Uddevalla och "nerigenom" så man kan stå på lite. Stackare....

2008-09-16 @ 16:26:54
URL: http://familjenbruce.blogg.se/
Postat av: Anna

så tråkigt att vi inte hann ses när ni var uppe. jag hörde av marre att du hade ringt men jag hade fullt upp med teatern hela helgen. sååååå typiskt! hoppas verkligen att vi kan träffas nästa gång. stor kram

2008-09-17 @ 11:11:25
URL: http://pappersdrake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0