en ros...

Idag när jag och Alva åkte ner på stan en sväng föratt köpa saker till mitt bröd som jag bakat kom en tjej fram till mig. En romersk tjej, hon ville sälja en ros och självklart så fick jag köpa en. Alva ville så gärna ha rosen.  Det är väl klart att man ska hjäpa människor som är utsatta men faktum är att dessa familjer har gått i Sölvesborg hela sommaren och tiggt pengar.  Dom frågar inte ens snällt utan slänger bara en blick på en och sen blir man påhoppad!! iiiiiiiiiiiii  Det värsta av allt är att de satte idag den lille sonen i familjen utanför ICA med en fiol & en hatt. Killen var högst 5 år. SÅ FÅR MAN INTE GÖRA!! Han satt där helt själv.  Föräldrarna stod inte ens i närheten, såg bara att de sa typ: nu sitter du här!  Usch, det fick mig att må illa. Så illa att jag körde till Coop & handlade istället.  Men en ros av mamman, trots hennes SUPERPÅHOPP köpte jag.  Alva blev jätteglad men tyckte att tjejen var väldigt rufsig i håret  haha, söt.



dagens middag:
coucous med gurka,tomat & morotsbiffar.  Lite fetaost med, för det blir man alltid glad av.


de små fick makkisar & korv


bakade världens godaste bröd. Superbröd som gör alla magar megaglada!!




Nu tar vi natten. Godnatt alla vackra!

Kommentarer
Postat av: mitha

Hatar de där jävla rosförsäljarna och ber dom dra åt helvete när jag ser dom. De brukar ju dyka upp på marten o förföljer en grrrr,,.



Usch förstår du mår illa när du ser ett litet barn så! Fan så man skulle ringa polisen nästa gång...usch nu blev jag också illamående!!!!



dags att skicka N till skolan!



Förresten klart jag ska hälsa till Bittan från Kieren, Har inte sett henne nu bara. Kanske ser henne sen=)



KRAMAR

2008-09-19 @ 07:34:34
URL: http://www.himmelohelvete.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0