Jul i bilder... låååångt ;)

Som jag lovade, ett lååångt inlägg blir det. Vi har haft en alldeles underbar jul hemma hos mamma och Superfassan Per. Vi har käkat, myst, käkat, myst, precis som det ska va. Kan meddela att vikten inte är mer efter julen så allt känns helt okej.  På mig alltså, hur Freja, Ola och de andra barnen ligger till viktmässigt har jag ingen aning om. Alvas julmust-behov är dock total katastrof!!! TOTAL KATASTROF!

vår resa julen- 2008

Började bra. Slutade i som ni alla vet punktering


hos Ida fick barnen flatrökt skinka iväntan på nytt däck... ööööö flatrökt skinka....ååååkääjj


Julmiddag. Adde, Stina, Keiren, adde är inte med på bilden.  Världens bästa middag!


 MIN vackra mamma :)                      MITT vackra vattenglas. Säfflevatten är bäst!!


En styck systerSambo. Årgång-81 namn: Peter.


Tog oss en tur till Familjen Dick Östlund. Fick oss  kaffe å bullar.  Alltid lika trevligt att få sig en redig släng av värmländskan så man inte glömmer bort den hahaha

Freja gillade herrn i huset               Supergoa Tilde


Tack snälla Ulrika, Dick, Tilde och Felix. Vi ses snart igen :))

Var även hos min mormor och morfar och önskade God Jul.  Fotade en massa gamla bilder.
Min mormor är så vacker & morfar var VÄRLDENS KAP!! Galet snygg Karl :) ( blir alldeles tårögd)


lilla jag. guuuud så söööööt!!



Älskar det här kortet. Jag är 8 år,  Ida 4 och Sören 12.  Åsa vår lillasyster ligger i min famn bara någon dag gammal. Minns så väl när kortet togs. Sören trodde Åsa skulle gå sönder. Han var så rädd om henne. Älskade Sören som inte finns med oss längre... Det gör så ont!


På lördagen träffade vi min Pappa och hans fru Annika. Dom hade haft inbrott i deras bil så det var lite kaos. Jättetråkigt. Hoppas att det löst sig.


Fikade även med Gudmor Sandra & Gita :) 


Söt glad bebis hemma hos mamma


På väg hem så lämnade vi ett vinterland. Vaknade och det var -11 ute!!! Ola förstod nu varför husen va så billiga hahaha. Vi tog det jättelugt hela vägen och stannade 3 gånger under resan. Allt för att barnen skulle vara glada






när vi kom fram så hade Noa, Olas pappa fixat middag till oss. han tände brasan så det blev VARMT men mysigt ;) Efter någon timma åkte vi hem till paketen som legat & väntat hela julen. Keiren fick Guitar Hero och Alva en ny cykel. Kunde inte ta med oss alla paket = behöver större bil!!!!!!!!


Tack snälla alla för en underbar jul Tack snälla Mamma och per som stått ut med hela framiljen i en vecka. Tror vi skött oss ganska bra.  Tack för alla julklappar till barnen och till oss. Tack för att ni finns! I går när vi åkte var det riktigt jobbigt.  Jag kunde inte den här gången hålla tårarna tillbaka.  Älskar er alla så sjukt mycket och hade jag fått bestämma så hade Sölvesborg legat på Falkvägen i brotorp ;)  http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/329530

Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Anki

Vad kul att se kort på dej som liten!! Alva är ju en total kopiaS Skönt att julen varit bra:)

Kram



PS Önskar er ett riktigt gott nytt år!!

2008-12-30 @ 19:52:36
URL: http://www.alltochingenting.se
Postat av: frida

Vilka fina bilder :)

2008-12-30 @ 19:54:27
URL: http://fws.blogg.se/
Postat av: mitha

Åh så fina bilder gumman! Åh fina Sören också.



härligt att julen var bra!!!!



stor KRAM Till er

2008-12-30 @ 20:11:36
URL: http://himmelohelvete.se
Postat av: Linda

Jätte fina bilder! Men vad Alva är lik dig!!! Jag trodde det bara var Kieren som var det:-) Hon är verkligen en kopia. Sötnosar!!Kramis

2008-12-30 @ 20:25:44
Postat av: Kamilla

Låter som att ni har njutit av er julledighet, gött!! Hoppas att vi ses nästa gång du kommer:).

2008-12-30 @ 21:33:34
URL: http://familjenbruce.blogg.se/
Postat av: Ulrika, Dick, Felix & Tilde

Hej, och God fortsättning på er !!

Hoppas resan gick bra hem. Tilde ble så gla när hon va med på bild hos Walla !!! De va så trevligt att träffa er och vi längtar redan till nästa gång.

Ha ett gott nyår!! Hälsa de andra i din fina familj !! Många kramar från oss !!

2008-12-30 @ 21:46:51
Postat av: Umma

Bildorgie! Trevligt :-) Ser ut att ha varit en bra jul (förutom punkan förstås...)

2008-12-30 @ 21:58:17
URL: http://umma.blogg.se/
Postat av: Pocca

Åh... vad underbart att läsa om att ni har haft en sån fin jul!!!! Skönt att ni e hemma okej dock!!! Gott nytt år på er!

Pöss



Ps... fick ni julklappen från oss?

2008-12-30 @ 23:25:53
URL: http://poccahonta.blogg.se/
Postat av: Elli

Vet inte vad jag skall säga förutom att vilka fina och känsloladdade bilder, riktigt kul att se. Tack för att jag får dela det med dig/Er. Härligt att julen varit så bra. Kramar

2008-12-31 @ 00:58:11
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: ulle

vad mysigt ni ser ut att haft:)gott nytt år på er kram

2008-12-31 @ 08:47:13
Postat av: Åzzy

Visst är det ovant med värmländskan. Även om man pratar det själv så är man inte van att höra det runt sig hela tiden ;) Ni verkar ha haft en "trevvli jul". Synd att du inte var hemma när vi var i Sölvesborg!

2008-12-31 @ 17:48:26
URL: http://sloppyme.tumblr.com
Postat av: Syster Ida

Och som vanligt när jag läser din blogg så gråter jag. Är sååååååå himla känslig för allt. Grät t.o.m. till filmen Mamma Mia. HAHAHA! Kram och gott nytt år.

2009-01-01 @ 09:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0