08.26

godmorgon.. kaffet i handen, precis som det ska va :)

Jag har bestämt mig jag ska INTE sluta amma. Bestämde mig igår, fick så sjukt dåligt samvete när min bvc-sköterska sa till mig:
- du är som född till att föda och amma barn. Aldrig några problem.  Dom är ju hur snälla som helst. Sover på nätterna och ler när de är vakna. Du måste ju ha guldmjölk haha. Tänk hur många mammor som skulle vilja ha det som du. Sträck på dig!

Precis tänkte jag... & här ska jag sluta för att jag inte tappat lika många kilon som jag tänkt. Det bästa Freja kan få är det hon får av mig. Och då tänker jag sluta för att jag vill gå in på superdiet. Då får jag väl vänta med det då!!!  Åter faller man dit, man ska föda & sen vara fit på några få veckor.  nääää. Skärning walla. Nu fortsätter jag helamma Freja tills hon är 6 månader som jag vet är det bästa. 

PUNKT SLUT!!!  Heja mig Heja mig!!

Kommentarer
Postat av: mitha

ja det är svårt detta med ammning. Jag menar nu inte att du gör fel som fortsätter amma men jag blir galen på andra människor som hela tiden ska ge en dåligt samvete. jag har inte amma några av mina barn pga att jag inte kunnat, inte velat och blivit sjuk. Har haft orsaker hela tiden. Men ända sen jag pumpade ur bröstmjölk åt Ninni i 4 månader för att jag inte orkade med smärtan och att inte fick i sig tillräckligt...jag blev antiammning. Med TinTin gick det i 3 veckor sen fick jag jordens mjölkstockning och låg i 40 graders feber. SLUTA amma blev det då. Med Molly började jag inte ens, hon fick testa men sen vart jag ju så sjuk att jag fick ta starka tabletter och kunde inte fortsätta.

jag är sjukt avundsjuk på er som verkligen KAN! SÅ glad för er skull. Samtidigt förstår jag er om det är jobbigt att vara så låst, OCh jag menar att man ska absolut inte skämmas om man vill sluta tidigare än vad omgivningen tycker.



Nu gjrode du ett val att fortsätta och jag tycker det är KANON att du tog det valet och jag tror att du även hade gjort det utan bvc sköterskans ord..du var nog inte redo.



Så fortsätt du och ge gosetösa lite mjölk så slutar du när du känner dig redo för det



Fan va jag svamlade här hahaha jaja jag vill iaf ha sagt att HA INTE DÅLIGT samvete den dagen du slutar! DU AVGÖR!!!!



Stor KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM

2008-12-17 @ 08:58:15
URL: http://himmelohelvete.se
Postat av: Åzzy

Lägg dieten åt sidan! Du har hela livet på dig! Helt rätt val!

2008-12-17 @ 09:08:24
URL: http://sloppyme.tumblr.com
Postat av: fridasannaingela

men du behöver väl inte minska ??

du vet väl ochså att amningen är världens bästa viktminskningsmetod ...

2008-12-17 @ 10:39:49
Postat av: Anonym

Tycker att du resonera helt sunt där måste jag säga, säger som sköterska. Sträck på dig ;-)



Var så trött igår och imorse men nu är det lugnt med huvudet, jasså du säger det? Hmmm ska ju till dr på fredag....



Nu ska jag snart gå på lunch och ta en lite pause innan det är dags för ett möte jag vet kommer att bli låååååååååångt. kram kram

2008-12-17 @ 10:50:45
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Bitterfitta

heja dig! heja dig! låter sunt! Jag har ju sjäv börjat fundera på att skaffa barn..känns jättespännande och jätteläskigt samtidigt!

stor kram på dig!

2008-12-17 @ 12:44:13
URL: http://storstadsbulimiker.blogg.se/
Postat av: Anki

Ja heja dej, heja dej! Vilken härlig bild på underverket=)



Kram

2008-12-17 @ 13:44:33
URL: http://www.alltochingenting.se
Postat av: Emelie

tack malin :) naturligvis handlar det ju om en herre, men de kan jag ju inte annonsera ut i bloggen :) hoppas o vill att de ska bli ngt bra! puss tillbaka och GOD JUL till hela familjen!!

2008-12-17 @ 17:14:32
URL: http://labelicious.blogg.se/
Postat av: Emelie

Och heja heja också! Klart frejisen ska ha guldmjölk :)

2008-12-17 @ 17:15:59
URL: http://labelicious.blogg.se/
Postat av: Linda

Håller med! Heja heja:-) Kramis

2008-12-17 @ 21:15:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0