Tung dag igår..

Pisstorsdag. Åkte på en megaförkylning. Alva, Keiren och jag har svinont i halsen. Den 1 juli träder åxå nya regler/ lagar inom skolan in. Fullständigt orimligt blir det för oss som på något sätt läser in eller läser upp sina betyg. För mig betyder det att jag kommer få läsa där jag läser nu fast läsa på heltid gånger 2 plus att jag efter augusti då jag läser det sista på en riktig skola så kommer jag även där få läsa nästan dubbelt så mycket. Invecklat, I KNOW! Med facit i hand så kommer jag översatt i vanligt- jobb- tid få arbeta 2 stycken heltidsjobb på samma tid som 1 heltidsjobb!!!

Jag kommer klara det men risken är mycket större att jag inte klarar maxbetygen i mina ämnen, och det måste jag ha! Inga festivaler, ingen ledighet, inga extrajobb... Ingenting!

Min studievägledare sa igår; det kommer bli oerhört tufft för dig Malin! Men försök att se ljuset i tunneln.
Det kommer jag göra , jag är inte bara student, jag är 3- barnsmamma åxå!
28 dec är jag klar. Måtte gudarna vara med mig :)

Ibland blir man bara ledsen igår var det bara ledsamt och snacka om att känna sig motarbetat. :(



Kommentarer
Postat av: gizze

Klart du klarar, men förstår att det känns tufft....



Hoppas ni känner er bättre illa kvickt, usch och fy för ont i halsen



Fredagskram

2012-04-27 @ 06:55:07
URL: http://gizzez.blogg.se/
Postat av: Också en Malin

Du kommer säkert fixa det! tänk; sista rycket! och ge järnet, det är ju bara en termin.

2012-05-02 @ 21:06:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0