Våga Ge Liv...

img_1263 (MMS)

På mitt sista prov inom Etik & Livsfrågor så handlade en fråga om organdonation. För mig är det en självklarhet att donera till någon som behöver. Att ge liv betyder allt! Insåg då åxå att jag faktiskt inte anmält att jag vill. Hade en lapp i min plånbok förr men den försvann. Nu äntligen har jag gjort det och jag tycker att DU också ska göra det, om du vill donera eller inte donera. På så sätt så slipper våra nära och kära ta det beslutet åt oss. Att hjälpa är också ett sätt att visa kärlek till livet! Här är adressen: https://app.socialstyrelsen.se/Donation/anmaldon.aspx


Kommentarer
Postat av: Gizze

Snabbt och lätt gjort...tack för idén har också haft nåt kort..men det är borta men nu ...kan de göra det de vill med mig hihihi ;-)

2011-03-10 @ 10:08:52
URL: http://gizzez.blogg.se/
Postat av: Gizze

Nej men stackare...hacka katt...oooooooops....

nej ja menar gurka ;-) tack men nej tack..katt kommer aldrig innanför dörren mer än när dörren står öppen...då skriker jag ut den .....älskar katter--NOT



Jo kycklingen var gooooooooooood....blir bara sällan man gör sånt men är ju enkelt med allt i ett..



Nu blir det köttfärssås och spagetti...lite tradigt men går nog ner ;-)



Tjing...

2011-03-10 @ 11:12:03
URL: http://gizzez.blogg.se/
Postat av: Lola

gjorde det för flera år sedan. Tycker det är viktigt. Det enda som jag inte hunnit med att göra är att anmäla mig till tobiasregistret. Det vill jag. Det kan rädda liv bara genom att använda del av min benmärg. Min syster skulle ha kunnat levt om de registret fanns när hon blev sjuk och om matchande donator fanns.

2011-03-11 @ 08:39:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0