Sorry.. men hoppas det även kommer hit!!

Få personer klarar av att uppfostra en hund till något riktigt bra!! Jag vet, kanske hårda ord men så tycker jag. Och under mina snart 35 levnadsår har jag träffat på vansinnigt mycket skräpfolk som har tickande bestar i koppel. Jag hoppas att Danmarks förbud mot vissa raser även når Sverige. Kanske inte löser problemet men bara för att jag fullkomligt avskyr kamphundar.  Jajajajaja..många kommer gå i taket för en vanlig familjehund kan va precis lika vidrig. Tro mig... I know!!!  Dessa raser är ju inte plockade från tomma luften precis det finns ju en anledning till varför förbudet är just mot dessa raser.

HEJA DANMARK!!!!!!!!!!



http://i246.photobucket.com/albums/gg93/mykmittruckerk/pitbull.jpg

Kvinna svårt hundbiten
Ännu en kamphund har gått till attack mot en människa Eina-Marie Pettersson fick sju kraftiga bett av grannens kamphund som smet ut ur huset
"Kamphund sargade elvaåring i Malmö 11-åringen blev biten i benet, stjärten, nacken och i halsen, bara centimeter från halspulsådern"

Pitbull dödade familjens baby
En två veckor gammal baby i Maryland i USA har dödats av familjens pitbullhund. Mamman lämnade den lille pojken i en gunga i sovrummet en trappa upp. En kort stund senare återvände hon och hittade barnet svårt sargat.
Aftonbladet 09.08.2003 09:01


• Pitbull terrier
• Fila brasileiro
• Dogo argentino
• Amerikansk staffordshire terrier
• Tosa inu
• Boerboel
• Kangal
• Centralasiatisk ovtcharka
• Kaukasisk ovtcharka
• Sydrysk ovtcharka
• Tornjak
• Sarplaninac
• Staffordshire bull terrier
• Amerikansk bulldog

over & out!!



Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag förstår dig malin eftersom du är hundrädd. Men, OM man skulle läsa på lite mer noggrant. JAG tror inte att det bottnar i hundraser, jag tror som vanligt att det är ägaren det handlar om. Visst är det framavlade som kamphundar, men vilken hund som helst kan bli en kamphund om du fostrar den så. Vilket tyvärr säkert många gör med dom här raserna. Men, vissa hundar vilken ras som helst har helt enkelt fel i huvudet och kan göra utfall helt oprovosoriskt. Vilken ras det än är. Dock oftast handlar det om osäkerhet, dåligt självförtroende och ostabila i psyket hos hundar. Och det kan VILKEN hund som helst ha. Och DÅ är det upp till ägaren att hjälpa hunden med, det kan den inte göra själv. Jag vet själv hur det är med pepsi. Saken är den att, bara för att vissa raser har stämpel som kamphund så är det bara dom attackerna som hammar i media. När det egentligen finns hundar som ska anses som snälla, golden t.ex kan skada exakt lika mycket och har säkert gjort. Och det är inte alls ovanligt att små hundraser är väldigt bitska. Just för att dom är små så ses dom som sötare och inte kan göra lika mycket skada, men det är ändå lika fel. Du kan 'hetsa' vilken hundras som helst till att bli 'kamphund'. Jag stillar antadligen inte din hundrädsla, men ville bar få säga mitt om det här. Puss!

2010-07-06 @ 01:40:18
URL: http://veilofsin.blogg.se/
Postat av: Himmelohelvete

Jag tror mer på hundkörkort än att förbjuda hundarna faktiskt. Svågern och hans tjej har en Amstaff och det är den absolut lugnaste och snällaste hund man kan leta efter. Tror man skulle kunna göra vad som helst med henne utan att hon bryr sig. Medans vanliga familjehundar såsom golden drever mm har bitit ex min Ninni flertal gånger. Syrran fick hela nästippen borta av en dalmatiner ex



Träffade på en pitbull när det var klassfotboll här som Loke ville leka med och även den var hur lugn som helst, bara låg och tittade. Så jag tror det beror mer på hundägarna än hunden faktiskt



KRAMAR o jag läser att Sandra skriver att du är hundrädd så jag förstår hur du tänker men som sagt det är nog mer hundägarnas ansvar att få riktigt bra hundar dvs snälla och lydiga=)

2010-07-06 @ 08:56:57
URL: http://www.himmelohelvete.se
Postat av: Gizze

Är helt enig med dig Malin!



Önskar dig en härlig dag! Utan arga bestar i sikte



Kram Gizze

2010-07-06 @ 09:40:52
URL: http://gizzez.blogg.se/
Postat av: walla

tyvärr är det ju så att dom som är minst lämpade har oftast en kamphund därför känner jag jätte-så-här. Och visst det är ju så att vilken hund kan trissas upp till något farligt men igen.... jag står fast vid min ord...jättemycket :)

2010-07-06 @ 14:18:23
Postat av: Lizzi

Vissa hundraser, särskilt de nämda här ovan har vissa saker som är typiska för deras ras o kommer dessa vovvar i fel händer så kan det bli katastrof. Dessa raser har ju viss statut i vissa kretsar o där handlar det ofta om att hetsa o framhäva dessa beteenden. Otäckt!! Min Vilja är förstås världens snällaste vackraste bebis i mina ögon, Vilja är en Rottweiler som idag fyller 1 år:o) men fan vilket hästjobb jag o Johan har lagt ner på att uppfostra henne! Det har både varit svett o tårar o många många timmars träning, ja inte minst träning i vardagen!! Vi har oxå stor kunskap om rasen och deras historia. Det har hjälpt oss mycket att hitta rätt sätt att forma henne till vår lilla stjärna!

Jag som träffar massa hundar o hussar o mattar varje dag i butiken kan oxå bli rädd kan jag säga!!

Vi älskar dig Malin!

2010-07-06 @ 14:30:23
URL: http://lizzibitch.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag håller med Sandra jag! Och jag tycker det är väldigt synd och väldigt fel att förbjuda vissa hundraser i Sverige när ALLA vet att en hunds uppfostran beror på matte el. husse eller både och, hur hunden blir beror ju på ägaren. Om det nu inte är ngt fel i psyket på hunden vill säga. Men att tycka och tänka så om den rasen är ju som att hata alla tyskar typ, bara för att Hitler var tysk..:S Nej men, ungefär så är det ju. Jag tror mer på det som Mitha skrev, hundkörkort, kolla upp den som vill äga mm. Men, detta är MIN åsikt, alla får tycka som dom vill.:)

2010-07-06 @ 16:41:34
URL: http://ragefromwithin.blogg.se/
Postat av: Syster Åsa

Jag håller med Sandra och Mitha. Kram på dig syster så ses vi v29:-) puss i pannan

2010-07-06 @ 21:06:56
Postat av: walla

det gör vi... guuuuud va vi ska umgås då :) puss & god natt!!

2010-07-06 @ 22:58:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0