Fick en anonym kommentar igår :)

Postat av:
Dumt av henne att fnysa, men om hon vill klä sin son som tjej så gör hon det.
2010-01-14 @ 00:30:05

Och tyvärr så måste jag bara säga:

NEJ!!, jag tycker inte alls att man ska klä sin Olle i rosa insvängdflickjacka med fejkpäls, rosa byxor & röda stövlar. Jag tycker inte alls att man får det. Det handlar inte om stil. Det handlar om identitet. Varför i hela friden utsätta ett barn för något som inte behövs. Varör utsätta sitt barn för frågan:
- vad heter HON... !!??  Man tar givetvis för givet att det är en Olla & inte en Olle i detta fall. & då blir säkert mamman sur & så håller hon en predikan om att pojkar kan åxå ha rosa.  Jajaja, klart att killar kan ha rosa men pojkar som lilla Olle ska väl inte behöva se värre ut än de flesta småflickor. LÖJLIGT!!
Barn är ärliga, raka och många gånger tyvärr elaka. Jag skulle ALDRIG utsätta mina barn för något som skulle kunna ge en invit till något elakt. Att klä sin son i glitter & glamour är absolut en INVIT!!

SÅ nu vet ni det!!!!


Kommentarer
Postat av: Himmelohelvete

Och där håller jag med dig till fullo!

Visst kan det va snyggt med "tjejfärger" på killar men när det blir kjolar och glitter och glamour...nja...man tappar ju identiteten som kille direkt! Själv föredrar jag ROCKIGA killar med snygg stil..haha skulle DÖ om sanny kom i kjol ex för att bejaka sitt kvinnliga jag hahaha nä o TinTin vägrar tjejgrejer....skulle han komma nån dag och säga att han vill ha klänning till dagis så skulle jag anta det var maskerad på gång..visserligen vet jag att han ALDRIG skulle göra det då han bara vill ha tuffa kläder...får snart slänga halva hans garderob för det är inte coooolt nog hahaha



kramkram

2010-01-14 @ 08:20:19
URL: http://himmelohelvete.se
Postat av: Kamilla

Håller absolut med dig i det du skriver:)

2010-01-14 @ 12:50:55
Postat av: Himmelohelvete

Har du sett vilka som kommer till SRF;-) tror du blir jäkligt glad iaf=)

2010-01-14 @ 13:16:43
URL: http://himmelohelvete.se
Postat av: Marina

Jag tycker att du vinglar lite fram och tillbaks över vad du egentligen tycker... Är det alltså ok för flickor att ha svart coola kläder med döskallar osv men inte för killar att ha rosa eller nåt annat som räknas som flickigt?

Jag blev faktiskt förvånad över ditt inlägg för jag har fått uppfattningen av att du är fri från fördomar och inte själv är gjuten i den där "normal"-mallen (och då menar jag på ett positivt sätt) så jag väntade mig inte att du skulle uttala dig så.

Jag har en pojke som vägrar döskallar och svart, trots att det är vad jag går med, och hellre vill ha rosa och älskar Hello Kitty. Vad skulle det göra med hans självkänsla om jag sa att han inte fick ha det för killar ska inte vara som han?

Han är 6 år och har själv valt att han vill ha dom kläderna och han bär dom med stolthet och om någon påpekat hans rosa tröja så har han bara svarat - men jag tycker faktiskt att den är fin.

Det är starkt! Och det viktigaste är väl att barnen får vara som dom själva vill, inte som andra tycker att dom ska vara?



//Marina

2010-01-14 @ 14:13:43
Postat av: jenny i ronneby

Världen är inte svart och vit och barn kan vara väldigt elaka. Klart att barnen ska få styra sitt klädval en del MEN det sista man vill är ju att ens barn ska bli en måltavla för mobbing i skolan. Man får kompromissa. Var går gränsen? Vid en rosa hello Kitty tröja eller kjol? Jag säger att gränsen går vid tröjan. Men det är bara min åsikt.. Kram på er alla

2010-01-14 @ 14:38:31
Postat av: Marina

Jag håller med Jenny om att föräldrar har ett ansvar men faktiskt så är det oftast inte barnen som har åsikter utan deras föräldrar... Alla barn gillar olika färger och jag tycker det ska vara ok för dom att göra det oavsett kön. Jag kan ju inte gärna tvinga mitt barn att tycka om svart.

Hur många är det inte som har pojkar med långt hår och som får höra det (av andra vuxna)?

Jag tycker det är sorgligt att allt är så könsfixerat... Barn är barn, oavsett kön.

Jag är, och har alltid varit, en pojkflicka och av någon anledning så är det mer accepterat. Varför?

Jag hade blivit jätte ledsen om mina föräldrar förbjöd mig att ha svart och döskallar så varför ska jag förbjuda min son att ha rosa. Det är ju den färgen han tycker är fin...



//Marina

2010-01-14 @ 15:26:44
Postat av: mamma

Jag tror inte att alla har fattat va du menar tydligen . Det är ju inte rosa du är emot utan att man som förälder har ett stort ansvar va barnet har på sig . Man får mötas halva vägen med barnet.

2010-01-14 @ 16:30:49
Postat av: Anonym

Tänk om det bara är så att Olle är kort för Olivia....

2010-01-14 @ 17:11:30
Postat av: Anonym

Tänk om Olle är kort för Olivia!!!!

2010-01-14 @ 17:19:50
Postat av: Gizze

Haha vilket ös det blev här- shit alltså - Nu har du nytt att satsa på Walla- Debatt- så nu kan du bli programledare också....

Kul med allas kommentarer och synpunkter!



Ha en Nice kväll Allibody ;D

2010-01-14 @ 18:06:50
URL: http://gizzez.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hehe Debatt som sagt.. Jag tycker att det är ok med alla färgere på bägge könen, bara man som förälder respekterar när de inte vill själva eller när man märker att de faktiskt utsätts för elakheter pga sina kläder.

Sen så kan de ju få höra elakheter. men att de då ändå själva vill ha den sortens kläder eller va det må vara ändå! Och då frå man stötta dem och hoppas att man lärt dem bra att man är lika mycket värd oavsett hur man ser ut eller vem man är kär i osv..



Har ett ex, en jämngammal kille med Jakob ärvde efter sina systrar, och då menar jag alla kläder... ( inga kjolar men resten..) alltid flickiga kläder.. men så började barna på dagis vara elaka och då köpte de "kill"kläder till honom direkt och allt blev frid och fröjd..

Kram på dig

2010-01-14 @ 21:05:35
URL: http://cacemillas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha.fin bild, Ja, när du vänder det på det så, så har du rätt, det är faktiskt en invit till mobbing att klä sitt killbarn som en liten prinsessa.jag menade inget otrevligt, ursäkta om det framstod så, menade mer att hon kanske ser det på ett annat sätt än du gör, hon kanske tycker samma sak som du. Men hon ska ju inte fnysa åt en annans barn om hon klär sitt som lille pojk som en prinsessa. jag skulle liksom inte klä min som i flick kläder.Inget illa ment denna gången heller. :)

2010-01-14 @ 22:54:05
Postat av: Anonym

Haha.fin bild, Ja, när du vänder det på det så, så har du rätt, det är faktiskt en invit till mobbing att klä sitt killbarn som en liten prinsessa.jag menade inget otrevligt, ursäkta om det framstod så, menade mer att hon kanske ser det på ett annat sätt än du gör, hon kanske tycker samma sak som du. Men hon ska ju inte fnysa åt en annans barn om hon klär sitt som lille pojk som en prinsessa. jag skulle liksom inte klä min som i flick kläder.Inget illa ment denna gången heller. :) Men det är synd att barn blir mobbade för sånt. barn och föräldrar får mötas halva vägen som en ovan sa, man har ju ansvar som förälder.



2010-01-14 @ 22:58:44
Postat av: pernilla blixt

Håller med men blir lite full i skratt... tänk om hon sa ULLE?! ;)

2010-01-15 @ 22:28:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0