ÄLSKADE läsare...

Jag har fått hundra tusen mail om dessa vovvar som det är så synd om för det ena & det andra. Jag VET ATT VILKEN FAMILJEVOVVE SOM HELST KAN VARA LIVSFARLIG!!  Jag förstår faktiskt inte varför ni dock ska försvara... Det heter väl kamphundar av en anledning...eller???? Dom är förbjudna i vissa länder av en anedning...eller?? I Stockholms innerstad så hade dom 123 st hundattacker mot människor för något år sedan. 96 av de 123 hundarna var en kamphund!!!!!

Finns ingen som kan få mig att ändra vad jag tycker! INGEN!!!  Klart det finns undantag, klart det finns dom som KAN ta hand om en sådan hund men dom är väldigt få. De flesa har ingen aning om vad dom sysslar med & många köper en kamphund för att det är coolt!!

PUNKT SLUT!!


Kommentarer
Postat av: Himmelohelvete

Ja jag håller med dig till viss del. Köper man en sk kamphund så måste man vara EXTRA noga med uppfostran såklart. Inget snack om saken.

2010-08-03 @ 21:15:23
URL: http://www.himmelohelvete.se
Postat av: Gizze

Punkt slut & Stor kram.....



ps akta dig för vovvarna hahaha



Gizze

2010-08-03 @ 22:06:07
URL: http://gizzez.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag håller med jag också. Visst, dom kallas ju för kamphundar och är förbjudna i vissa länder av en anledning ja, men åter igen, det beror helt på ägaren. Sen finns det ju vissa hundar som det verkligen är fel på, som inte går att uppfostra alls, men det gäller ju inte bara kamphundar. Jag förstår och respekterar din åsikt Malin, absolut, men jag tycker bara så synd om dom stackars liven som får ta allt snack när det beror helt på hur ägaren uppfostrat dem. Men ja, det är ju min åsikt! Men som sagt, jag förstår dig till viss del. Kram

2010-08-03 @ 22:15:18
URL: http://ragefromwithin.blogg.se/
Postat av: walla

:)

2010-08-03 @ 23:01:44
Postat av: Malin

Hallojs Malin! Är här inne och läser ofta =) Urkass på att kommentera, men det här är verkligen ett ämne jag brínner för ;) Jag tänker inte på något vis gå in och försvara det som hänt, jag tycker det är minst lika tragiskt jag! Tragiskt är det för att det ska behöva hända för att någon ska förstå att dessa hundar är oerhört vilsna och har inte någon som "styr upp deras liv". I dessa situationer handlar det nästan alltid om hundar som inte har människor runt sig som styr upp dom, hundarna har alltså eget ansvar att tex, skydda sin flock. Jag vågar påstå att det till 99% handlar om ägare som inte ser signaler i tid (eller ännu värre struntar i signalerna)Resternade % är de hundarna som är utom hopp, alltså har en såpass allvarlig social brist att det finns få personer som skulle klara av att hantera det! Anledningen till att "de" kallas kamphundar då? Ja, det är för att de använts till kamp i massor med år i sina ursprungsländer. Alltså, vidriga slagsmål med andra hundar, inte människor. Jag är inte så insatt i vilka länder "de" är förbjudna, men Danmark är väl det senaste. Tyvärr så tror jag att detta förbud grundar sig i en stor portion okunskap. Det är inte bara de renrasiga "kamphundarna" som är förbjudna, utan även alla dessa blandningar där raserna ingår. Kreti och pleti blandar raser hej vilt, och det är helt omöjligt för någon att kolla upp vilka raser som finns i en hund. De som vill gå ut på stan med en hund som ser farlig ut, kommer att göra det även i fortsättningen. Men då med en "ny" typ av blandras. I de flesta fall handlar det om personer som behöver vill ha en hund som ser farlig ut, allra helst med ett riktigt grovt huvud... Jag är inte ute efter att ändra din åsikt, men kanske se problemet ur en annan synvinkel. Själv har jag två hundar. En rottweiler som väger 44 kg, han skulle lätt kunna göra fruktansvärda skador. Nu ÄR han en relativt socialt trygg hund, vilket gör att OM han skulle hamnat i fel händer, så hade det antagligen gått vägen ändå... MEN han har ett utseende som skulle skrämma slag på ganska många, vilket är effektivt om man vill "gå och bryta" sig på stan ;) Min andra hund är ännu valp, men kommer väl landa på en 25 kg som vuxen hund. DEN hunden vågar jag påstå att hon skulle vara betydligt farligare i fel händer, då det finns betydligt mycket mer kamplust i henne än vad det gör i de flesta "kamphundar" Tack och lov är den rasen nästan aldrig inblandade i incidenter. Och vad är då anledningen till det? De är ganska nätta och små, med ett litet tunt huvud som inte skulle skrämma slag på min Mamma ens ;) Gahhh! Skulle nog kunna skriva en bok om detta, men jag besparar dig det ;)



Ha de gott!

2010-08-03 @ 23:20:30
URL: http://malinbaloo.blogg.se/
Postat av: walla

Halojsan i brallan Malin :):D Tack för ditt svar!! Tack för ett bra svar!! Du vet ju precis vad det handlar om. Och jag ser att du vet vad jag menar. Du har ju väldigt rätt i att det förmodligen kommer att blandas & det är ju rent fördjävligt för att blanda = illa illa

Jag får ont i hela kroppen när jag tänker på hur många det är som inte fattar vilka muskelpaket det går runt med. Jag blir åxå förbannad när så många säger :

nej, det är ingen fara han/hon gör inget!! HUR I HEA FRIDEN KAN MAN VETA DET!!!

Eller kommentaren:

åååååå han hoppas & studsar som en idiot för att han älskar människor!!! ööööööö



GAAAAAA!!

2010-08-04 @ 10:18:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0