HJÄÄÄLP!!

Vi leter som ni alla vet efter hus. Letar & Letar & vi har lagt bud på flera men inte vunnit något av dom.
Nu är det så här att jag har tittat på ett hus en längte tid & älskat det. Igår satt jag & tittade igen & inser att jag fattat fel. jag har trott att det ligger minst 1,5 mil från Sölvesborg när det i själv verket ligger 5 km utanför!!!

- det är ju INGENTING!!

Men igen... det ligger i Ysane. För er i Säffle så tror jag att Ysane är vårt Segmon. Och flyttar man dit????
BIG NO NO!!
Det här huset är toprenoverat från golv till tak. Nytt kök, nya badrum. Alla vitvaror är bytta ..ja... ALLT är fixat. Det är 6 rok och kostar massa pengar men mycket mindre ;)  Vi får sjukt mycket hus för pengarna och hade det här huset legat inne i Sölvesborg hade huset enligt mäklaren legat en bra bit över 2 miljoner. 

Nu har vi 2 objekt :

1.  huset i Ysane, som självklart kommer att göra så man får köra lite extra. Kompisar m.m. ( vägen är ingen bra cykelväg)

2. Ett renoveringsobjekt som vi måste fixa helt + bygga ut men som ligger inne i Sölvesborg. Utgångspris :
790 000.

Vad hade ni gjort?? HJÄLP!!!

Kommentarer
Postat av: Samurai chef

Köpt de och skitit i att de ligger i en förort till en förort till hålan Sölvesborg. De verkar ju vara pracis vad ni behöver

2009-09-29 @ 18:41:40
Postat av: Anonym

Det tar mycket tid, ork och det tar även på ett förhållande (behöver förståss inte göra det, men oftast vill man ju att allt ska vara klart med en gång och gärna lite tidigare, om det går!) att helrenovera ett hus, så vida ni inte har råd att anlita hantverkare! Ett nytt helrenoverat hus, som man bara kan flytta in i är ju härligt... Men känns inte läget rätt är det ju inte så lätt att bestämma. Jättesvårt, vad har du för magkänsla?! Lycka till!

2009-09-29 @ 19:16:44
Postat av: faster johanna

Vad kostar det i ysane.. jag hade nog tagit det färdiga huset för renovera är inget kul för ett förhållande.. puss o kram

2009-09-29 @ 19:23:46
Postat av: Jenny

Som gammal sölvesborgsbo och numera även tvåbarnsmor så säger jag : flytta inte till Ysane det är världens ände och ni kommer att få köra era barn vart dom än ska, för vägen till Sölvesborg är INTE säker. Satsa på huset i stan istället. Det får väl ta lite tid att renovera, ni kommer inte att ångra er. Bara ett litet tips från Johans storasyster.. (Lisens Johan alltså) Kram Jenny

2009-09-29 @ 19:33:02
Postat av: My

Jag hade aldrig köpt huset i Ysane !!!

Fy, fy, fy ! Ni får tusan bo i bilen !

3 barn som ska leka med kompisar, göra olika aktiviteter, till skolan, till affären, till jobbet. Nej fy fasiken !!!



Leta efter ett hus där det är lagom med renoveringsbehov :-)

Dyker säkert snart upp !!

2009-09-29 @ 20:53:40
Postat av: Camilla

Hmm Hade nog inte valt ett hus där man vet att man får köra barnen till allt..

Sen är det faktiskt roligt att renovera :-)

Du vet ju hur vi hållt på, men man får det ju som man vill .

Kram

2009-09-29 @ 21:21:57
URL: http://cacemillas.blogg.se/
Postat av: Kamilla

Hmmm....Jag håller med My. Handla, jobbet, m.m. Det kommer bara att bli mer aktiviteter oxå sen när Freja blir stor. Renovera är inte heller kul. Dessutom kostar det mer pengar än vad man tror, och att bygga ut oxå. Usch:( Ha tålamod och vänta tills det kommer ett som känns bra. (Vet att det är svårt när man är sugen.) Kram:)

2009-09-29 @ 23:18:19
Postat av: Samurai chef

Det är inte roligt att renovera!!!!! Kunde tro att 5km var 50km Kör bil till jobbet och affären gör du ju redan samma sträcka. Kolla på huset och se om det klickar. Vi som inte bott här så länge behöver inte leva efter gammla fårdommar och förutfattade meningar kör hårt billigt är bra!!!!!

2009-09-30 @ 09:15:15
Postat av: walla

TACK!!! Den behövde jag :)))

2009-09-30 @ 09:51:12
Postat av: fridasannaingela

vi hade köpt hus i "segmon"

herregud, den sträckan är ingenting, vi vet som bott på landet o det är super att inte behöva renovera !

2009-09-30 @ 10:07:47
Postat av: Lizzi

Jag säger lugn i bussen!!! Ert hus finns....jag lovar....det har bara inte kommit ut än.

Jag vet ju inte om ni har jättebråttom annars tycker jag ni ska ha is i magen. Big Kram

2009-09-30 @ 13:54:16
URL: http://lizzibitch.blogg.se/
Postat av: Lizzi

Ja men då så....Go for it!!

Love

2009-09-30 @ 22:13:55
URL: http://lizzibitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0