Ljuvliga SoppMåndag

Höstkänsla ute idag.  Ganska varmt men man känner ändå att den riktiga värmen är borta. Jag fullkomligt älskar hösten. alla färger, tända ljus, polotröjor, och soppkok.  Keiren och Alva hoppade högt i morse när jag berättade att jag skulle laga grönsakssoppa idag.
- hurra!!!! Vi ska mysa idag!!!!  Tänkte sätta Ola på att baka bröd för det är inte min starka sida tyvärr.
I min grönsakssoppa har jag idag:


Kålrot
Morötter
Blekselleri
Potatis
Massa Purjolök

Egen buljong gjord på:

Massa Purjolök
Gul lök
rostad tomat
salt                    
lite socker                                                          

Buljongen gör jag alltid dagen innan. Den ska kokas LÄÄÄNGE på låg nivå och stå och dra till sig under natten.
 Mumma!!!!

Kommentarer
Postat av: Anki

Det lät mumma det=)

2008-09-01 @ 12:00:50
URL: http://www.alltochingenting.se
Postat av: Kamilla

Faan, vad ambitiös du är. Vad är det för fel på soppa i påse:)?

2008-09-01 @ 15:08:19
Postat av: Lizzi

Ja herregud va du är redig....nu kändes mina köttbular som fuskisar:)

2008-09-01 @ 15:24:18
URL: http://lizzibitch.blogg.se/
Postat av: Anonym

men för helvete Kamilla!!! Soppa i påse!!! ;)) Jag kommer upp med lite soppa i kastrull åt dig om några veckor ;)

2008-09-01 @ 15:41:12
Postat av: Kamilla

Dä får bli kålsöppa då, det är ju marten snart:)

2008-09-02 @ 16:59:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0